Професионални компетенции, които се придобиват в магистърската програма



Магистърската програма е насочена към придобиване и усъвършенстване на следните ключови за професията на дизайнера на дигитално учене компетенции:

  • Способност да прилага теориите на ученето в проектирането на качествен учебен опит
  • Знания за теориите, моделите и методите на дизайн на ученето и способност да прилага подходящ, контекстуализиран педагогически дизайн при проектиране на иновативни, ангажиращи и качествени електронни курсове и ресурси 
  • Способност за идентифициране на изискванията на клиентите/потребителите и за извършване на анализ на потребностите на целевите групи и организации
  • Способност да избира и оценява медии и технологии за проектиране на дигитални учебни дейности и ресурси
  • Способност за дизайн на онлайн курсове във виртуални учебни среди (напр. Blackboard; Moodle)
  • Способност за интегриране на визуални, аудио, видео и анимационни елементи при разработването на ресурси за електронно обучение, насочени към подобряване на качеството на учебния опит на обучаемите
  • Способност за прилагане на стандарти за достъпност и използваемост при проектирането на електронно обучение
  • Познаване на правни и етични аспекти на дизайна на електронно обучение и способност за прилагането им в практиката на дизайна на електронно обучение
  • Познаване на стандартите за качество на електронното обучение и способност за прилагането им в дизайна на електронно обучение (курсове, учебни дейности и ресурси)
  • Способност за работа с различни заинтересовани страни (клиенти, учители, студенти и т.н.) в екипна среда, ефективно общуване с помощта на визуални, устни и писмени формати, подпомагане и подкрепа на други учители и обучители да осъществяват дизайн или редизайн на ефективни, гъвкави, интерактивни и ориентирани към учениците дигитални учебни курсове и ресурси
  • Способност да управлява екипи и проекти в процеса на дизайна на електронно обучение.

Студентите също така ще развият умения от по-висок порядък в анализа, критичното осъзнаване на проблемите в изучаваната област, способност да решават сложни проблеми, да мислят критично и независимо. Те ще получат най-актуалните специализирани знания в областта на дизайна на дигиталното учене и използването на образователни технологии, като основа за оригинално мислене и/или изследване.


Няма коментари:

Публикуване на коментар